«استفن دیویدویتز»، اقتصاددان و داده پرداز سابق گوگل، این موتور جستجوی غول پیکر را با نام «اتاقک اعتراف» خطاب می کند که قادر به سنجش دسته ای از احساسات عمومی است که نظرسنجی ها و بررسی های اجتماعی قادر به تخمین و نشان دادن آنها نیستند. برای مثال بعد از حملات تروریستی اخیر در سن برناردینو و پاریس، گوگل به سادگی قادر به تخمین احساسات ضد اسلامی یا اسلام هراسی است.
وی می گوید: گاه افراد به سادگی آنچه را در ذهن دارند، در موتور جستجوی گوگل وارد می کنند. این جستجو ها دقیقا شبیه به یک گونه ای از اعتراف است. آنها بیانگر احساسات و درونیاتی هستند که افراد شاید هیچ گاه در یک نظر سنجی عمومی یا یک پیمایش میدانی اجتماعی بیان نکنند. در نتیجه جستجوهای گوگل اغلب زاویه ای دیگر و متأسفانه ای جنبه ای تاریک تر از روان انسانی را برای ما روشن می کند.